به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، عطاالله منوچهری سرپرست اداره کل راهداری و حملونقل جادهای جنوب استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی آسفالت محور رمشک به فنوج خبر داد و این پروژه را از پروژه های مهم زیرساختی منطقه برشمرد که نقش مؤثری در توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی جنوب شرق کشور ایفا میکند.
منوچهری در حاشیه بازدید از این محور، که با حضور شکراللهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رضوانی امام جمعه، مجید احمدی فرماندار قلعهگنج، میرافضلی معاون راهداری و مقبلی معاون راه روستایی اداره کل راهداری جنوب کرمان و جمعی دیگر از مسئولین و مردم انجام شد، اظهار کرد: عملیات آسفالت این مسیر به طول ۴ کیلومتر از امروز آغاز شده و همزمان در ادامه مسیر به طول ۶ کیلومتر نیز عملیات زیرسازی، احداث و تکمیل ابنیه فنی با روندی مناسب در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در دو جبهه کاری بهصورت همزمان در حال انجام است، افزود: این اقدام با هدف تسریع در روند تکمیل محور و بهرهبرداری هرچه سریعتر از آن صورت گرفته است.
منوچهری با اشاره به اهمیت راهبردی این محور ادامه داد: مسیر رمشک-فنوج یکی از محورهای حیاتی جنوب استان کرمان محسوب میشود که شهرستان قلعهگنج را از طریق رمشک به شهرستان فنوج در استان سیستان و بلوچستان متصل میکند.
شکرالهی نماینده مردم شش شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه اجرای عملیات آسفالت محور مذکور ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت جدید و کارکنان مجموعه راهداری جنوب استان گفت: این پروژه از مطالبات دیرینه مردم منطقه است که در حال حاضر با شتاب و سرعت مطلوبی در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: بهرهبرداری از این پروژه ضمن تسهیل تردد و افزایش ایمنی مردم منطقه و کاربران جاده ای، موجب کوتاهتر شدن دسترسی جنوب استان کرمان به بندر چابهار شده و نقش قابل توجهی در رونق اقتصادی، کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و کاهش هزینههای حملونقل خواهد داشت.